Wednesday, February 12, 2014

pemilik

setahun. 
Disember berganti.
Selamat Ulang Tahun duhai pemilik. 

Januari bertandang, 
Tabahkan hatimu berjauhan dariku duhai pemilik

Februari menjelang, 
Kuatkan cintamu padaku duhai pemilik. 

Duhai pemilik, 
siang aku bahagia dengan hadirmu dalam jagaku
malam aku bahagia dengan hadirmu dalam mimpiku
engkau pemilik siang dan malam aku. 

Duhai pemilik, 
minda aku tidak lekang memikirkanmu.
hati aku tidak jemu merindukanmu.
jasad aku tidak biasa berjauhan darimu.
Engkau pemilik minda, hati dan jasadku. 

Duhai pemilik, 
mata aku sering melihatmu dalam terang dan gelapku.
telinga aku sering mendengar ucapan cinta darimu.
bibirku tidak berhenti berdoa akan jodohku milikmu.
engkau pemilik mata, telinga dan bibirku.

Duhai pemilik, 
ayuh nakhodai bahteramu.
kita hampir karam, jangan kau putus asa. 
labuhkan sauhmu, genggam erat tangan aku. 
kemudi bahtera kita ke arah istana halal kita.
engkau pemilik aku semasa aku berada di dunia pinjaman, 
semoga engkau jugalah pemilik aku di dunia abadi nanti. 
bertemu pemilik kita yang sebenar. 

yang ikhlas sentiasa mencintaimu, 
Mawar Ayu.

Nota kaki : buat Mohd Termizi, maafkan dinda atas kesilapan dan kekhilafan yang mungkin merobek hatimu, kanda. Assalamualaikum. 

0 comments:

Post a Comment